Chatbot

De taal van de toekomst spreken: geautomatiseerde communicatie met klanten en gasten voor toeristische organisaties en skiliften.

Naar de Voordelen  FAQs

Chatbots: de communicatie van morgen vandaag een stem geven.

Nieuwe doelgroepen 24/7 bereiken.

Met de chatbot management systemen van feratel, die geschikt zijn voor communicatie via meerdere kanalen, pikken toeristische organisaties en skiliften hun geïnteresseerde klanten al op bij de micromomenten, bereiken ze nieuwe technologiegeoriënteerde doelgroepen en zijn ze 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar.

Medewerkers ontlasten & kosten verlagen.

Geautomatiseerde communicatie met de klant betekent verlichting voor de medewerkers, een hogere servicekwaliteit, een verlaging van de kosten en het openen van nieuwe verkoopkanalen & meer tijd voor persoonlijk contact met de gast.

Meer interfaces, meer inhoud.

Dankzij interfaces met feratel Deskline®, Outdooractive & andere bronnen zijn feratel chatbots uniek. Via het managementsysteem kan daarnaast inhoud worden aangevuld, aangepast & beheerd.

Geautomatiseerd en toch persoonlijk.

In een speciaal ontworpen "chatroom" kunnen de interacties van de bots in real time worden gevolgd & een "human switch" stelt de medewerkers in staat om het gesprek op elk moment gemakkelijk over te nemen.

Nieuwe mogelijkheden voor marketingstrategieën.

Vragen en antwoorden kunnen met een druk op de knop worden geëxporteerd en geanalyseerd. Op basis hiervan kunnen inzichten worden verkregen, intenties achter de vragen worden begrepen & verdere strategieën worden ontwikkeld.

Vorteile & Funktionen.

Intelligent.

feratel Deskline® & andere gegevensbronnen op de achtergrond 

al doende leren

voortdurende ontwikkeling 

Kunstmatige intelligentie 

Kennisgrafiek

Geniaal.

verlicht medewerkers 

maakt gebruik van micromomenten 

breidt verkoopkanalen & doelgroepen uit 

besparing van kosten  

verbetert de dienstverlening
 

Waardevol.

24 uur per dag, 7 dagen per week service bieden 

Tijd winnen voor het essentiële 

Gasten enthousiast maken  

Continue innovatie

Multichannel.

Widget op eigen website 

Facebook Messenger 

Amazon Alexa 

Google Assistant

Veelgestelde vragen.

FAQ
Wat is een chatbot?

Wat is een chatbot?

Een chatbot (kortweg bot) is een op tekst gebaseerd dialoogsysteem dat het mogelijk maakt om te chatten met een technisch systeem. Dankzij de technische evolutie kunnen chatbots steeds intelligentere dialogen voeren en zo relevante succesfactoren voor de toekomst worden.

Wat is een micromoment?

Wat is een micromoment?

Een micromoment is het moment van de beslissing, die, geleid door een intentie of een gedachte, tot een actie op een mobiel apparaat leidt.

Welke chatbotoplossingen biedt feratel op dit moment aan?

Welke chatbotoplossingen biedt feratel op dit moment aan?

Momenteel heeft feratel twee innovatieve chatbotoplossingen op de markt: de Onlim Deskline® Edition voor toeristische organisaties en de Onlim Mountain Bot speciaal voor de skiliftbranche. Beide oplossingen zijn gebaseerd op hetzelfde systeem, maar verschillen in inhoud – aangepast aan de respectievelijke eisen.

Hoe werkt de Onlim Deskline® Edition?

Hoe werkt de Onlim Deskline® Edition?

Vragen "in natuurlijke taal" die gasten via chatbots stellen, worden door het platform vergeleken met de onderwerpen uit het destination management systeem en als antwoorden in natuurlijke taal geretourneerd. Technisch gezien zitten er natuurlijk zeer complexe regelsystemen achter.

Waar vindt de communicatie met de gast precies plaats?

Waar vindt de communicatie met de gast precies plaats?

Via diverse tekst- & spraakgebaseerde bedieningselementen, zogenaamde "Conversational Interfaces": functionele systemen die al snel de klassieke icoonmenu's volledig kunnen gaan vervangen. Hiertoe behoren chatbots & slimme persoonlijke assistenten zoals Amazon Alexa of Google Assistant. Geografisch zijn er natuurlijk geen beperkingen. De gasten of geïnteresseerden communiceren vanuit huis, vanuit de auto of ter plaatse.

Welke vragen kunnen worden gesteld?

Welke vragen kunnen worden gesteld?

De inhoud van de Onlim Deskline® Edition bestaat uit: points of interest (POI), accommodatie, evenementen, infrastructuur, weer, thema's voor small talk & vakantie (cultuur, muziek, ...). Verdere onderwerpen met bijbehorende vragen en antwoorden kunnen naar wens worden toegevoegd. De Onlim Mountain Bot baseert zich op de inhoud die relevant is voor de skiliften.

Waarom zijn chatbots en kunstmatige intelligentie nu een onderwerp?

Waarom zijn chatbots en kunstmatige intelligentie nu een onderwerp?

Simpelweg omdat a) steeds meer mensen gebruik maken van spraakassistenten – spraak is de nieuwe zoekopdracht – en omdat er b) daardoor op elk moment meer informatie beschikbaar is. Geautomatiseerde communicatie met gasten heeft dus een enorm potentieel.

Wat spreekt voor Alexa & Co. in het toerisme?

Wat spreekt voor Alexa & Co. in het toerisme?

Geheel volgens het motto "voice is the new search" hebben spraakgestuurde systemen een groot potentieel. Achter de geautomatiseerde dialoogsystemen gaan meestal complexe regelsystemen schuil, die een passend antwoord geven op een breed scala aan vragen. Vooral "intelligente" assistenten leren zelfs zelfstandig door voortdurende communicatie met de gast en blijven zich zo ontwikkelen. Voor het toerisme zijn ze een kans om marketing, organisatie en communicatie te verbeteren. Ongeacht of men dergelijke systemen als goed of slecht beschouwt, intelligente assistenten zullen het gedrag van de klant op de lange termijn veranderen.

Hoe profiteren toeristische bedrijven hiervan?

Hoe profiteren toeristische bedrijven hiervan?

Meer informatie op elk moment beschikbaar – over de regio, het hotel, de omgeving, het weer of speciale aanbiedingen & evenementen in real time, 24 uur per dag & onafhankelijk van de openingstijden of servicetijden van de toeristische voorzieningen. Dit betekent een hogere kwaliteit van de begeleiding van de gasten, het openen van nieuwe verkoopkanalen en een besparing van tijd en kosten.


Een selectie van tevreden chatbotklanten.

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!