PIA
Personal Interests‘ Assistant

Digitale vakantiebegeleider.
Gebruik de digitalisering als een kans: met de digitale vakantiebegeleider, een hoogwaardige informatie-, service-, verkoop- en marketingtool inclusief mobiele gastenkaart, attractiewinkel en online ticketing.

Naar de Voordelen  FAQs

Gasten op elk gewenst moment inspireren met informatie op maat en aanbiedingen van de bestemming.


De digitale weergave voor uw bestemming.

Afhankelijk van de verblijfsperiode en de individuele interesses van de gasten plaatst PIA het bestemmingsaanbod op het scherm van de computers, tablets en smartphones van de gasten. Geen tijdrovende zoekopdrachten op internet, maar individuele en relevante tips en suggesties op afroep op elk gewenst moment.

Versterkt de regionale meerwaarde.

PIA, de Personal Interests' Assistant is een alleskunner: Meertalig leidt de assistent gasten door de bestemming, hij is een direct communicatiekanaal tussen gast en gastheer, kent alle evenementen, helpt bij het plannen van activiteiten, maakt online ticketing mogelijk, versterkt de regionale meerwaarde en brengt nog een belangrijk voordeel met zich mee: meer tijd voor de persoonlijke begeleiding van de gasten.

Meer service en klantenbinding.

De digitale vakantiebegeleider biedt meer dan de gebruikelijke customer journey en versterkt de presentatie van de bestemming inclusief haar dienstverleners. Van inspiratie, tot planning, tot informatie, tot communicatie, PIA is altijd aanwezig. Als ambassadeur van het merk bindt hij gasten aan de betreffende bestemming en tilt hij de service naar een ander niveau.   

Upgrade naar digitale conciërge.

Met een upgrade maken verhuurders van de digitale vakantiebegeleider een volwaardige digitale conciërge en pushen ze bovendien het aanbod van hun accommodatie of bedrijf (wellness, gastronomie, aanbod aan sport, last-minute-activiteiten, begeleide wandelingen, enz.) Individueel aangepast aan het betreffende hotel of de betreffende accommodatie wordt PIA een betrouwbare digitale medewerker.

Meer informatie op www.pia4you.com

Voordelen & Functies.

Informatief.

Evenementen, routes/tochten & informatie over de bestemming
van A tot Z

kent alle live gegevens van het skigebied

dient als gastenkaartapp met geïntegreerde MobileCard

wekt enthousiasme voor belevenissen (attractiewinkel)  

stuurt de gasten pushberichten

Intelligent.

Inhoud aangepast aan de verblijfsperiode en de interesses van de gast 

Gegevens uit Deskline® en andere interfaces 

plaatst het aanbod in een digitale etalage 

bevordert extra verkoop 

Tips en suggesties op aanvraag

Flexibel.

aanwezig voor, tijdens en na het verblijf 

kan een willekeurige naam krijgen 

Integratie van elektronisch meldsysteem mogelijk 

integreert op verzoek gastenkaart en online ticketing 

meertalig

Geniaal.

PWA – de "must be" van nu 

nauwelijks extra kosten voor verhuurders 

individueel en persoonlijk 

altijd op zak 

in contact blijven, zelfs na het verblijf 

Nieuwscentrum

directe communicatie met de gast 

versterkt de regionale meerwaarde 

meer tijd voor persoonlijk contact met de gast

Veelgestelde vragen.

FAQ
Welke techniek gaat er schuil achter PIA?

Welke techniek gaat er schuil achter PIA?

Technisch gezien is PIA een Progressive Web App (PWA): geen download uit de App Store nodig, werkt onafhankelijk van het apparaat (smartphone, tablet, desktop etc.) en werkt zichzelf automatisch bij.

Hoe werkt PIA?

Hoe werkt PIA?

Gasten openen een automatisch gegenereerde link, die zij ontvangen bij de boekingsbevestiging, of als onderdeel van hun aanmelding, of via het webformulier. De gast registreert zich – u krijgt dus het recht om de gastgegevens te gebruiken – en voegt de link voor mobiel gebruik snel en eenvoudig toe aan zijn of haar startscherm op de smartphone en zo is uw bestemming ook daar aanwezig.

Wat moeten verhuurders zelf doen?

Wat moeten verhuurders zelf doen?

Geen extra inspanningen – verhuurders* maken een pre-/registratie aan als onderdeel van hun gastenregistratie via Hotelprogramm of MeldeClient, de gast ontvangt vervolgens een automatisch gegenereerde link naar zijn of haar persoonlijke digitale vakantiebegeleider en kan direct browsen en plannen. De digitale vakantiebegeleider kan ook handmatig worden verstrekt resp. door de gast zelf via een webformulier (widget voor bestemmings- en accommodatiewebsites).

Kan de digitale vakantiebegeleider ook een andere naam krijgen?

Kan de digitale vakantiebegeleider ook een andere naam krijgen?

De bestemming of de gastheer geeft de digitale vakantiebegeleider een naam en gebruikt deze als een instrument voor klantenbinding. Of dat nu Lara, Harry of Paul is, of een eigen icoon of het logo van de bestemming.

Welke informatie krijgen de gasten?

Welke informatie krijgen de gasten?

Informatie die individueel afgestemd is op de verblijfsperiode en de interesses van de gasten. Dankzij de integratie van de inhoud van het destination management systeem van feratel en diverse interfaces, bijvoorbeeld met touroperators, is daarnaast een optimale informatievoorziening aan de gast gegarandeerd. Ook de digitale gastenkaart of de attractiewinkel kan zonder problemen worden geïntegreerd.

Welke aanknopingspunten zijn er na het verblijf?

Welke aanknopingspunten zijn er na het verblijf?

Geheel volgens het motto "stay in contact" kan de toeristische organisatie de gasten ook na hun vertrek, naast de gangbare activiteiten op het gebied van customer relation management (bijv. via nieuwsbriefmarketing), op elk moment via het nieuwscentrum benaderen op hun smartphone met interessante aanbiedingen van de bestemming & hen in het beste geval inspireren tot een nieuwe reis.

Welke gegevens genereert PIA en waarom?

Welke gegevens genereert PIA en waarom?

De digitale vakantiebegeleider is een echte makelaar van gegevens. Met toestemming van de gasten worden bewegings- en gebruiksgegevens verzameld, die vervolgens kunnen worden geëvalueerd, geanalyseerd en gebruikt voor verbeteringen, bijvoorbeeld in de marketing - uiteraard in overeenstemming met de Algemene Verordening Gegevensbescherming.


Een selectie van tevreden PIA-klanten.

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!