Dit is hoe herstarten werkt. Ötztal Inside Card.

Het Ötztal is een van de bestemmingen met het hoogste aantal overnachtingen in Oostenrijk. Met de herstart in het toerisme neemt TVB Ötztal Tourismus opnieuw het voortouw in de branche als het gaat om klantenbinding. Met een nieuwe gastenkaart, geïntegreerd in de digitale vakantiebegeleider en gekoppeld aan de Experience Shop, biedt de Ötztal Inside Card een service met toegevoegde waarde.

Na boeking ontvangt iedere overnachtende gast een link naar de digitale vakantiebegeleider van zijn accommodatie met geïntegreerde gastenkaart. Gratis. De Ötztal Inside Card omvat een groot aantal gratis diensten zoals deelname aan seizoensevenementen, exclusieve prijsaanbiedingen in de beleveniswinkel, speciale aanbiedingen zoals een bergverzekering voor het hele verblijf en alle sporten, sterk gereduceerde of gratis ritten met de lokale bussen, en nog veel meer. Het kaartproject werd technisch uitgevoerd door feratel media technologies AG.

De Ötztal Inside Card kan tijdens de zomermaanden worden opgewaardeerd tot de Ötztal Inside Summer Card. Hiermee kan de gast bovendien gebruik maken van de zomerinfrastructuur zoals bergbanen, zwembaden en meren, recreatievoorzieningen, musea, en nog veel meer. De upgrade is van eind mei tot begin oktober inbegrepen bij de deelnemende partnerbedrijven of kan als 3-, 7- of 10-daagse upgrade worden gekocht (bijv. direct in de digitale reisgids).

Het motto van de nieuwe gastenkaart is: op de eerste rij in plaats van alleen maar aanwezig te zijn. Tijdens de reisperiode heeft de gast de Ötztal Inside Card op zijn smartphone de klok rond bij de hand, geïntegreerd in de digitale reisbegeleider van het logiesbedrijf. De digitale reisgezel toont op zijn beurt uitsluitend aanbiedingen, diensten, evenementen, enz. voor de betreffende periode van het verblijf van de gast. Dat betekent dat geen informatie te veel is, en geen te weinig. Bovendien kan de gast snel en eenvoudig ervaringen boeken in de geïntegreerde Experience Shop.

Gastenkaarten maken deel uit van het repertoire van succesvolle toeristische bestemmingen. Want hoe gasten aan te trekken en vooral vast te houden, hoe de toegevoegde waarde in de regio te vergroten, dat zijn kernvragen waarmee managers in de toeristische sector voortdurend en onophoudelijk worden geconfronteerd. De verantwoordelijken voor het toerisme in het Ötztal vertrouwen al jaren op de gastenkaart, een instrument voor klantenbinding dat talrijke inclusieve en kortingsdiensten omvat. Nieuw is dat deze gastenkaart nu beschikbaar is in de digitale reisgezel van het betreffende logiesbedrijf en dat er een link is naar de Experience Shop.

Veel regio's hebben een kwantitatief en kwalitatief uitstekend aanbod. Het aantrekkelijkste aanbod heeft echter geen nut als het door de gast niet wordt waargenomen. Professionele bundeling en marketing zijn de sleutel tot succes. De feratel-oplossing zorgt voor een eenvoudige en vooral efficiënte bestemmingsmarketing. Ötztal vertrouwt hier al jaren op. Of het nu gaat om een kartonnen, PVC of mobiele gastenkaart is van ondergeschikt belang. Concept, diensten en technische uitvoering zijn van essentieel belang om nieuwe gasten aan te trekken en vast te houden en tegelijkertijd de basis te leggen voor toekomstige strategie en marketingactiviteiten. Met de kaartoplossing van feratel is dit precies wat wordt bereikt.

10.06.2021

 

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!