Gastenkaarten: cijfers die indruk maken

Gastenkaarten zijn de sleutel tot miljoenen vakantie-ervaringen. Alleen al in augustus 2025 maakten meer dan 4,15 miljoen gasten gebruik van het CardSystem van feratel voor hun ervaringen op de bestemmingen.

Stel je een gezin voor dat op zomervakantie is: na aankomst in het hotel krijgt het zijn gastenkaart. In de meeste gevallen mobiel op hun smartphone. Hiermee gaat de deur open naar kabelbanen, musea, zwembaden en het openbaar vervoer.

Al op de eerste dag van hun welverdiende vakantie gaan ze met de bergbaan wandelen en vervolgens naar het museum. Later op de dag nemen ze snel de regionale bus naar het zwembad en 's avonds terug naar hun accommodatie. Alles met één kaart.

Het CardSystem van feratel maakt het mogelijk

In augustus 2025 waren in totaal 4,15 miljoen kaarten actief, 573.000 meer dan in dezelfde maand vorig jaar. Alleen al de top 10 gastenkaartprojecten van feratel waren in die maand goed voor meer dan 1,7 miljoen kaarten. Grote prepaidmodellen zoals Neder-Oostenrijk (903.000 kaarten) en Ruhrtop (497.000 kaarten) versterkten het totale resultaat nog eens extra.

Indrukwekkende prestatie op de achtergrond

Achter elk van deze kaarten staat een gast die er nieuwe ervaringen mee opdoet. Om ervoor te zorgen dat alle gasten hun kaarten kunnen gebruiken, verwerkt het systeem van feratel op betrouwbare wijze enorme hoeveelheden gegevens:

  • Meer dan 100 miljoen verzoeken in augustus – vergelijkbaar met het aantal online bestellingen tijdens de kerstperiode bij een internationale handelaar.
  • Tot 3.000 verzoeken per minuut tijdens de piekuren (08:00-17:00 uur) – vergelijkbaar met de bezettingsgraad van de Weense metro tijdens de ochtendspits, maar dan digitaal gedurende de hele dag.
  • Meer dan 11 miljard databasetoegangen – evenveel zoekopdrachten als wanneer elke pagina van de Oostenrijkse Nationale Bibliotheek in augustus meer dan 100.000 keer zou worden gelezen.

Een conclusie, als een belevenis

Gastkaarten van feratel zijn meer dan alleen toegangskaarten. Ze zijn mobiliteits- en belevingsbegeleiders. Of het nu voor de trein, de bergbaan of een museumbezoek is: achter elke kaart staat een gast, en achter elke gast het CardSystem, dat maandelijks honderdduizenden vakantie-ervaringen mogelijk maakt.


Laatst bijgewerkt op 02-09-2025

 

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!