Oplossingen vinden: een praktijkvoorbeeld

feratel mediatechnologieën maakt indruk met ervaring, knowhow, innovatie, kwaliteit en service. Samen met klanten worden oplossingen voor uitdagingen gevonden. Een praktisch voorbeeld.

Uitdaging.

Het Almliesl-bureau beheert ruim 100 vakantiehuizen, chalets, appartementen en berghutten en maakt onder meer gebruik van het feratel informatie- en reserveringssysteem. Almliesl beheert ook de advertenties van haar klanten op Booking.com. Als daar een accommodatie wordt geboekt, stuurt het genoemde online boekingsportaal reserveringsbevestigingen of facturen door naar Almliesl, waarop alle door de gast gemaakte en gemaakte kosten worden vermeld. Almliesl rekent op zijn beurt de kamerkosten alleen door aan hun verhuurders. Extra kosten worden rechtstreeks aan de betreffende accommodatie in rekening gebracht. Tot een paar maanden geleden moest Almliesl alle advertenties op Booking.com individueel en vooral handmatig onderhouden. Een zeer tijdrovende bezigheid.

Oplossing.

Een interface die is afgestemd op de eisen van het bureau: het feratel-team heeft hun LOS (Full Length of Stay Pricing Interface) verder ontwikkeld en speciaal voor het Almliesl-bureau individuele aanpassingen doorgevoerd om processen, onderhoud en vooral de facturering te vereenvoudigen. Het resultaat:

  • Grote tijdsbesparing.
  • Eenvoudig onderhoud en integratie van bestaande vermeldingen.
  • Verbeterde workflows en verminderde werkdruk.
  • Nieuwe huurwoningen worden gekoppeld via de Content API.
  • Prijzen en boekingen worden in realtime geregistreerd.
  • Accommodaties kunnen eerder geboekt worden.
  • Het risico op overboeking wordt geminimaliseerd.

“Sinds wij met de interface werken, kunnen we via booking.com meer accommodaties aanbieden, wat uiteraard ook een positief effect heeft op onze bezettingsgraad. We hebben al 15 nieuwe advertenties online gezet omdat het aanmaken, onderhouden en blokkeren ervan nu heel eenvoudig en tijdbesparend is. Omdat prijzen en boekingen in realtime worden weergegeven en geïmporteerd, kunnen accommodaties in Almliesl nu veel eerder worden geboekt en bestaat er geen risico op overboeking.”

Verklaring Team Almliesl


Conclusie.

Luister, begrijp, vind oplossingen – een credo dat bij feratel wordt nageleefd. “Ons succes hangt in grote mate af van het succes van onze klanten. Met intelligente en individuele oplossingen bieden wij ondersteuning waar het goed en belangrijk is. Het concrete voorbeeld onderstreept nogmaals een van de kerncompetenties van ons bedrijf: wij vinden altijd de juiste antwoorden op complexe vragen”, legt Markus Schröcksnadel, CEO van feratel, uit.

25.03.2024

 

Neem vandaag nog contact met ons op.

We kijken uit naar nieuwe taken en uitdagingen!